Uniknya Chess

Chess merupakan permainan kegemaran aku, tetapi jarang nak main sebab jarang kawan2 aku yang tahu main chess. Biasanya permainan chess ni akan bertukar jadi permainan dam aji sebab tu aje yang kebanyakan kawan2 aku tahu untuk bermain-,.-. Aku tak terer pun main chess, tapi aku suka chess sebab ia unik bagi aku.Aku ingat lagi masa kat asrama aku dulu punyalah gatal tangan nak main chess kebetulan aku ada satu set chess yang aku bawak dari rumah ke asrama tapi board dia dah rosak agak kuciwa la. Tapi naseb baik la tikar getah kat bilik aku tuh berpetak2. So, aku ape lagi aku ambik la tape kaler hitam dan wat macam ala2 petak chess.



Gambar ini sekadar ilustrasi.Lebih kurang camni la rupenye yang aku wat tapi betul2 kat tengah2 tikar getah tu.

Sekarang aku ada satu chess set kristal biasa (aku sangat suka barangan yang lutsinar atau separa lutsinar) tapi jarang main jugak sebab tak ada kawan yang nak main. Dapat pegang2 chess aku ni pun jadi la..Selain menguji minda untuk mengatur strategi bagi mengalahkan lawan, ia juga unik kerana bentuk buah2 dan papannya boleh dalam pelbagai bentuk yang menarik dan juga boleh dijadikan hiasan mewah malah sebagai hadiah. Ada yang bentuk rumah, burung dan macam2 lagi. Tak percaya? Jom kita lihat koleksi gambar2 chess yang menarik di bawah ini;) (sumber diambil dari Google image=p).


1.
LED CHESS SET






2.

AIR CHESS SET






3.
BRENT BLAKES ELECTRIC CHESS SET






4.
CELESTIAL CHESS SET






5.
HIGH OCTANE CHESS SET






6.

MONEY CHESS SET






7.
ENDANGERED PARROTS CHESS SET






8.
VIGAR CHESS SET






9.
STUART MCFARLANE CHESS SET






10.
WHITEREAD MODERN CHESS



Ha..macam2 ada..uih, kalo ada buah2 chess diperbuat daripada emas dan platinum pastu boardnya lak diperbuat daripada kristal pergghhh.....bapak kaye..ok la, itu saja yang aku nak kongsi setakat ni.. Banyak lagi bentuk chess yang lagi menarik kat luar sana tuh.
Ape susah, taip je kat google image;) macam2 ade..

Comments