Terima Kasih Bulan

Kerana sudi berada di langit malam
Tatkala aku terjaga
Keluar ke balkoni menghirup udara malam
Memandang atas ke langit malam
Kau masih di situ
Setia menemani aku di sini

Kadangkala menjadi teman berbicara
Walau hanya dalam hati
Cahaya mu seakan mempamerkan hati ku
Bercahaya di langit malam
Namun malap diliputi awan

Awan,
Pergilah kau
Jangan diganggu cahaya bulan itu
Hadir mu hanya penyebab cahaya itu malap
Biarkan bulan bercahaya di langit malam
Menemani insan seperti aku.



Comments

  1. katakan pada awan hadirlah memayungi tika panas terik memamah diri :)

    ReplyDelete
  2. oh, terima kasih.. yup2, hadirlah memayungi tatkala mentari memacak terik=p ehehehe..

    ReplyDelete
  3. saje singgah laman sesawang kwn aku nie...nice poem by d way.

    ReplyDelete
  4. Dihar!! ehehhee..thanks..lama menyepi=( ko ape cer?

    ReplyDelete
  5. aku sihat je...nak kawin dah pun...okay yg part kawin tu tipu je...hehehe...tp life aku okay lah...

    ReplyDelete

Post a Comment